op naar Cap Finisterre - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van marie-louise koster - WaarBenJij.nu op naar Cap Finisterre - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van marie-louise koster - WaarBenJij.nu

op naar Cap Finisterre

Door: marielouisekoster

Blijf op de hoogte en volg marie-louise

12 Juni 2011 | Nederland, Eindhoven

Ben toch maar vertrokken naar cap finisterre,dat is nog eens zo,n 91 km.Ik had 3 dgen over voor devlucht naar alicante,dus op naar het einde van de wereld,la costa da morte.De eerste etappe was licht,maar 21 km naar het plaatsje negreira.Door bossen en een steile klim.ier kom je weinig mensen tegen,r zijn er niet zoveel die doorlopen na santiago.Het plaatsje op zich stelt einig voor,maar het heeft een mooie oude bewaarde stadsmuur met zijn pavilioens.De volgende dag naar oliveiroa,een etappe van 32 km,die zeer pittig is.Het regnt de hele tijd en ik loop meer als 2 uur alleen door de bossen,best wel eng en was blij dat ik weer in de bewoonde wereld kwam door dorpjes heen.Uiteindlijk gelapen in een dorpje waar maar een paar huizen zijn en een albergue natuurlijk.De volgende dag ,de laatste etappe is de mooiste en ook de zwaarste.Het is klimmen en dalen,maar het wer is mooi en het uitzicht ook.Vanaf de beg kijk je zo het meer in met zijn cascades.Ik kan jullie niet vewrtellen hoeveel pijn ik heb aan mijn voeten,maar toen ik in Cee aankwam kon ik al bijna niet meer en toen was het ongeveer nog 2 uur lopen.UIteindelijk kwam ik aan in Finisterre en neem huilends mijn certificaat in ontvangst,welverdiend met bloed zweet en tranen.....wordt vervolgd.......

• 13 Juni 2011 - 09:27

Jet:

Ach meisje toch......Tranen van......... geluk, opluchting, lichamelijke pijn, doorzettingsvermogen, trots, kracht, langegekoesterde wens ...............