En dan eindelijk Santiago de compostela - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van marie-louise koster - WaarBenJij.nu En dan eindelijk Santiago de compostela - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van marie-louise koster - WaarBenJij.nu

En dan eindelijk Santiago de compostela

Door: marielouisekoster

Blijf op de hoogte en volg marie-louise

04 Juni 2011 | Nederland, Eindhoven

S,morgens beetje laat vertrokken om 7.30 voor de laatste 20 km.IK begin toch wel een beetje vermoeid te raken nu ,maar ik wil perse voor 12.00 uur in santiago aankomen voor de mis om 12.00 uur.En zo strompel ik voor mijn leven en bereik de catedral om 11.58.Eenmaal binnen valt alles van me af en trek mijn schoenen uit en ga op het voetstuk van een pilaar zitten,want de kerk zit vol.Een non begon te zingen zooo mooi en zuiver en ik heb wel een uur gebruld van pijn en emotie en na gezegend te zijn vond ik dat ik nu wel een hostie verdiend had.Het slotstuk was het door de catedral heenzwaaien van die grote zware botafumeiro,een reusachtig groot en zwaar wierrookvat die omhooggehesen en gezierd word door minstens 8 paters en die door heel de kerk heen gaat.Na dit indrukwekkende tafereel volgde een enorm aplaus van alle ontlaadde pelgrims,het was alemaal erg indrukwekkend.Daarna wat rondgelopen en ook oude bekende gezichten tegengekomen zoals roberto en claudio,waar ik ook erg veel lol mee heb gehad.Die moesten weer terug naar italie die dag.Mijn credencial opgehaald ,het! document van de camino,dat je de hele weg te voet hebt afgelegd,die ga ik inlijsten en ben best wel trots op mezelf!Heb het toch maar mooi gedaan!De groep,caroline eric,pepe delphine en martin kwamen pas om vieren aan en bij de oficina de pelegrinos heb ik ze binnengehaald met luid geklap.Er moest dus gevierd worden,nou en dat hebben we gedaan we hebben het op een zuipen gezet en waren pas om 5 uur s,ochtends uitgefeest.Santiago is vol van pelgrims,maar die lagen al in bed en verder waren er vooral jongeren in de straten en kroegen.Ook was er een kermis en trad er een goede zuid-amerikaanse groep op.Met veel alcohol in je lijf lukte het ook nog om te dansen,we hebben veel lol gehad.Hun slapen in een ander pension,maar ik heb het geluk gehad dat in de catedraal s,middags een hollands echtpaar me meegenomen heeft naar een monumentaal pand,waar je een kamer kunt nemen voor 23,euro met ontbijt .Echt gaaf het hoort bij de kerk en het is erg prachtig in de hospedaje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Eindhoven

voetreis naar Santiago de Compostella

Recente Reisverslagen:

23 Mei 2016

Cirueña

21 Mei 2016

Van Ventosa naar Cirueña

21 Mei 2016

Van Logroño naar ventosa

19 Mei 2016

Saintes

15 Mei 2016

Van Logroño naa Fromista
marie-louise

Hallo luitjes, nog maar een krappe 3 weken,voordat wij de camino gaan lopen.Op juliaantjes verjaardag vertrekken wij naar St Jean Pied de Port.de grens van frankrijk naar Spanje.Daar overnachten we en beginnen te lopen op 1 mei naar Roncevalles.Yes!Het wordt steeds spannender,kan bijna niet wachten.!Wordt vervolgd...

Actief sinds 11 April 2011
Verslag gelezen: 102
Totaal aantal bezoekers 13751

Voorgaande reizen:

30 April 2011 - 15 Juni 2011

voetreis naar Santiago de Compostella

Landen bezocht: